cabriole جزیره موریس ثروتمند انگلیسی

cabriole: جزیره موریس ثروتمند انگلیسی فرانسوی منطقه توریستی گردشگری تصاویر دیدنی

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی برای کیفیت بنزین کشور هیچ‌کاری نمی‌توان کرد؟

پرونده آلودگی بنزین پایتخت نه تنها بسته نمی‌شود، بلکه هر چند وقت یک‌بار فصل جدیدی از آن گشوده می‌شود و همواره انگشت اتهام این آلودگی به سوی وزارت نفت و پایین بو

برای کیفیت بنزین کشور هیچ‌کاری نمی‌توان کرد؟

برای کیفیت بنزین کشور هیچ کاری نمی توان کرد؟

عبارات مهم : ایران

پرونده آلودگی بنزین پایتخت نه تنها بسته نمی شود، بلکه هر چند وقت یک بار فصل جدیدی از آن گشوده می شود و همواره انگشت اتهام این آلودگی به سوی وزارت نفت و پایین بودن استاندارد پایین بنزینی است که در پالایشگاه های کشور تولید می شود.

به گزارش ایسنا، آخرهای مهرماه بود که مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران در مورد نتیجه های آنالیز سوخت بنزین توضیح داد: در پروژه آنالیز سوخت بنزین تابستان سال ۱۳۹۶، تعداد ۱۰ نمونه سوخت بنزین با نمونه برداری مستقیم بنزین یورو ۴ و بنزین سوپر از ۵ جایگاه های سوخت رسانی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران مشمول بر سهروردی بعد از بهشتی، مفتح، شریعتی سر بهار، شریعتی معلم و خرمشهر جمع آوری و جهت آنالیز به یک آزمایشگاه داخلی معتبر فرستاده شد. این نتیجه های نشان می دهد سوخت بنزین عرضه شده است در این جایگاه ها عدد اکتان پایینی دارد، ولی میزان گوگرد و بنزن آن از حد استاندارد زیاد هست. علاوه براین همه نمونه های آزمون شده است نشان می دهند که گوگرد بنزین های یورو۴ زیاد از محتوای گوگرد بنزین های سوپر است.

برای کیفیت بنزین کشور هیچ‌کاری نمی‌توان کرد؟

گزارشی که تصویر العمل هایی زیادی را در پی داشت و کم تر از یک هفته بعد از انتشار گزارش مذکور شرکت ملی استاندارد اعلام کرد گوگرد موجود در بنزین عرضه شده است طی تابستان سال ۱۳۹۶ فراتر از حد استاندارد نبوده و کیفیت بنزین نسبت به پارسال و مراتب پیشین که نمونه گیری شده است بود، اصلاح یافته و عرضه آن مشکلی نداشته است.

همچنین محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان پایتخت کشور عزیزمان ایران با بیان این که کیفیت سوخت مصرفی در کلان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران به صورت مستمر از طریق شرکت استاندارد بررسی و کنترل می شود، گفت: بر اساس نتیجه های بررسی های علمی، سوخت مصرفی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران هیچ مشکلی ندارد.

پرونده آلودگی بنزین پایتخت نه تنها بسته نمی‌شود، بلکه هر چند وقت یک‌بار فصل جدیدی از آن گشوده می‌شود و همواره انگشت اتهام این آلودگی به سوی وزارت نفت و پایین بو

البته حدود ۱۰ روز بعد از اینکه اوج بودن میزان گوگرد به وسیله شرکت ملی استاندارد تکذیب شد، نیره پیروزبخت، مدیر شرکت ملی استاندارد کشور عزیزمان ایران در یک نشست خبری با بیان این که میزان استاندارد گوگرد موجود در بنزین عدد ۵۰ هست، گفت: طبق آخرین نمونه گیری صورت گرفته به وسیله این سازمان، وزارت نفت و دادستانی این عدد در بنزین پایتخت کشور عزیزمان ایران ۵۸ و در میانگین کلان شهرها ۴۸ بوده است.

این مباحث در حالی مطرح شد که بیژن زنگنه، وزیر نفت اوج بودن میزان گوگرد در بنزین را اتفاقی گذرا دانست و گفت: کیفیت بنزین کم کردن پیدا نمی کند و معمولا روند یکنواختی دارد. ممکن است مورد کوتاهی باشد. در پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلانشهرها باید معاینه فنی خودروها را در نظر گرفت. از سوی دیگر یکسری آلاینده های ثابت در شهرها مانند بعضی نیروگاه ها و بعضی واحدها که سوخت را بدسوزی می کنند وجود دارد. میزان گوگرد در بنزین ناچیز است و اگر اتفاقی افتاده گذرا بوده است.

سازمان استاندارد از اوج بودن عدد گوگرد بنزین پایتخت خبر داد

با گذشت کم تر از شش ماه از مباحث مذکور، باز هم مدیر شرکت ملی استاندارد کشور عزیزمان ایران در ارتباط با آخرین اوضاع نمونه گیری استاندارد بنزین که در دی ماه سال ۱۳۹۶ انجام شده است بود گفت:بنزین پایتخت با مسئله استاندارد گوگرد همراه بوده هست. علت این مساله تهیه بنزین پایتخت از پالایشگاه شازند اراک بوده که با مسئله مواجه شده است است و بعد از صحبت هایی که با وزارت نفت مدنظر قرار داده شد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد به زودی این مسئله برطرف می شود. میزان استاندارد گوگرد موجود در بنزین عدد ۵۰ هست، طبق آخرین نمونه گیری صورت گرفته به وسیله این شرکت میانگین میزان گوگرد بنزین در حدود عدد ۶۰ بوده که بالاتر از استاندارد تعریف شده است است.

برای کیفیت بنزین کشور هیچ‌کاری نمی‌توان کرد؟

چرا نفتی ها بر یورو ۴ بودن بنزین تاکید دارند؟

همچنین محمدجواد حشمتی، معاون دادستان کل کشور اعلام کرد: بر اساس نظر کارشناسان مربوطه در حوزه های استاندارد و محیط زیست نزدیک به ۸۰ درصد آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران و کلان شهرها به علت استفاده از بنزین، گازوییل و گاز مایع غیر استاندارد است.

پرونده آلودگی بنزین پایتخت نه تنها بسته نمی‌شود، بلکه هر چند وقت یک‌بار فصل جدیدی از آن گشوده می‌شود و همواره انگشت اتهام این آلودگی به سوی وزارت نفت و پایین بو

وی با اشاره به انجام بعضی مصاحبه ها از سوی بعضی مقامات مسئول در وزارت نفت مبنی بر یورو ۴ بودن بنزین گفت: در طول یکسال گذشته بارها و بارها جلساتی با حضور مسئولان و نمایندگان شرکت های مرتبط با عنوان آلودگی هوا، از جمله شرکت استاندارد، شرکت محیط زیست، وزارت نفت و حسب مورد سایر نهادها برگزار کرده ایم و در این جلسات خود مردها هم به نتیجه قطعی رسیده اند که آلودگی هوای کلان شهرها ناشی از سوخت غیراستاندارد هست، ولی جای پرسش است که آیا اقدامی انجام نمی شود و تعجب برانگیز است که آیا در مصاحبه های خود اعلام می کنند بنزین یورو ۴ است؟

حشمتی با بیان اینکه آزمایش هایی در چند مرحله در خصوص اوضاع سالم و استاندارد بودن بنزین و گازوییل انجام شده است که نتیجه همه آنها غیراستاندارد بودن این سوخت ها را قبول کرده است افزود: در سال ۱۳۹۵ که به دستور دادستان کل کشور نسبت به سنجش آلایندگی سوخت و تاثیر مخرب آن بر سلامت مردم ورود کردیم، ابتدا از تعدادی جایگاه های سوخت در سطح کلان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نمونه هایی را به آزمایشگاه های معتبر فرستادیم که نتیجه آن تایید آلایندگی بنزین بود. ولی متاسفانه به ما ایراد گرفتند که ظرف های آزمایشگاهی شما استاندارد نبوده هست. بنابراین ادعا، دوباره آزمایش ها را تکرار کردیم. باز هم گفتند که ما قبول نداریم، باید خود ما هم در جریان آزمایش ها حضور داشته باشیم.در مرحله بعد باز هم آزمایش ها در حضور و نظارت نمایندگان نهادهای متولی از جمله وزارت نفت و در آزمایشگاه های متفاوت انجام شد، در تمام این مراحل پارامترهایی مانند، گوگرد و…متاسفانه نامنطبق با شرایط استاندارد نشان داده شد.

برای کیفیت بنزین کشور هیچ‌کاری نمی‌توان کرد؟

پافشاری پالایش و پخش بر استاندارد بودن بنزین

این بیانات در حالی مطرح شد که روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور عزیزمان ایران در اطلاعیه ای تاکید کرد که بنزین توزیعی در کلان شهرها از جمله پایتخت کشور عزیزمان ایران که در پالایشگاه های کشور تولید می شود همگی مطابق با مشخصات استاندارد جهانی و استاندارد یورو۴ است و آلودگی هوای پایتخت کشور عزیزمان ایران ارتباطی به کیفیت بنزین عرضه شده است ندارد.

در این اطلاعیه آمده است: “به منظور دستیابی به نتیجه بهتر در بررسی جایگاه ها با توجه به تخصصی بودن موضوع، پیشنهاد می شود نمونه برداری بنزین، انجام آزمایشهای تخصصی و بررسی های کارشناسی درخصوص کیفیت بنزین با حضور کارشناسان شرکت ملی پخش انجام شود تا قبل از هرگونه اظهارنظر بررسی های مورد نیاز صورت گیرد.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه کیفیت تمامی بنزین عرضه شده است در کلان شهرها به خاص پایتخت کشور عزیزمان ایران یورو ۴ هست، درخواست می کند هرگونه مستندات را به این شرکت تحویل تا در مناسب ترین وقت بررسی و پاسخ کارشناسی مورد نیاز ارائه شود.

در آخر همچنین مورد نیاز به ذکر است که به نظر می رسد بهتر هست، بعضی مسئولان قبل از آزمایش های مورد نیاز علمی و فنی، نسبت به هرگونه اظهارنظر دقت مورد نیاز را داشته باشند تا زحمات تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فرآورده های نفتی در تولید و عرضه سوخت با کیفیت تحت الشعاع واقع نشود.”

مجددا مدیرکل پایش فراگیر شرکت حفاظت محیط زیست با اشاره به اوضاع پارامترهای بنزین پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: میزان بنزن و آروماتیک بنزین در کل شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران زیر حد استاندارد است.

هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم!

در نهایت زنگنه، در حاشیه مراسم امضای قرارداد اصلاح بازیافت زیاد کردن تولید و بهره برداری میادین نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت کشور عزیزمان ایران و شرکت های زاروبژنفت روسیه و دانا انرژی کشور عزیزمان ایران در مورد ابهاماتی که در مورد کیفیت بنزینی که در پالایشگاه های کشور تولید می شود، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۴ در کشور تولید می شود و بقیه بنزین تولیدی کشور زیر استاندارد یورو ۴ است و تا زمانی که طرح های پالایشی اجرا نشود هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم.

زنگنه ادامه داد: هیچ پالایشگاهی هم به جز پالایشگاه های آبادان و بندرعباس حاضر به سرمایه گذاری نیست. البته بنزینی که در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می شود یورو ۵ است.

واژه های کلیدی: ایران | بنزین | استاندارد | هوای پایتخت | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs